PowderQuest
Download gratis
Freeride Paspoort
Heb jij hem al?
Shop
wePowder goodies
Nederlands
English

reparatie advies gevraagd, schade aan kant en belaag

Gevorderd

tnijveldt 31 mrt. 2012 15:19

Gegroet wePowder forum fanatici, afgelopen wintersport hebben mijn ski's een tochtje door een couloir gemaakt waar ze niet echt beter van zijn geworden. Er zit een grote deuk aan de zijkant van de ski, zie foto's: [center]             [/center] Ik was van plan om het stuk kant dat verbogen is eruit te halen (rood omrand), het belag dat "boven het maaiveld" uitkomt te verwijderen en de kern te inspecteren en eventueel op te vullen. vervolgens een nieuw stuk kant erin, en dan een nieuw stuk belag erin (ter grootte geel omrand vak). [center]] Nu heb ik aan jullie twee vragen: Wat vinden jullie van het voorgestelde plan van aanpak? Hoe kom ik aan een stukje kant en een stukje belag? (Iemand toevallig nog wat over? :smile Alvast superbedankt voor de feedback!

Toerist

Steven 31 mrt. 2012 16:25

Hoe kom ik aan een stukje kant en een stukje belag? Kan je bij mij ophalen, ik heb reststukjes zat. Over het plan van aanpak: Prima. Lijmen doe je met epoxy, zo'n dubbelloops spuitding. Ik kan je eventueel helpen als je bij mij op de werkplaats langs komt.
Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl

Toerist

JaapvR blogger 31 mrt. 2012 21:40

Goed plan, gaat lukken. Bij het stukje kant vervangen kan je allerlei trucs uithalen om de boel steviger te maken. Schuin uitzagen en kleine schroefjes zou ik zeker doen, sommige mensen lamineren ook nog een dun (kevlar oid) draadje mee, gevlochten tussen de 'haakjes' aan je kant.

Gevorderd

tnijveldt 1 apr. 2012 17:41

dank voor de snelle reacties! Steven, ik zal je een PM sturen, superbedankt! Jaap, wat bedoel je precies met dat vlechten van een draad kevlar? Ik zie dat niet echt voor me. De eerste stappen zijn gezet, voor diegenen die het interessant vinden: https://picasaweb.google.com/tnijveldt/ReparatieSki?authuser=0&aut...

Toerist

JaapvR blogger 1 apr. 2012 18:13

Hier in http://www.telemarktips.com/BaseRepair.html, waarin ze het ook niet over dat kevlar draadje hebben smile. Bij nader inzien, volgens mij werd dat kevlar gevlochten tussen de linker en de rechter edge, om de kans op zijdelings uitrukken te verkleinen. Niet echt handig in jouw geval dus. Bovendien heb ik het idee dat het zonder draadje, met een paar schroefjes, sterk genoeg zou moeten zijn...

Beginner

ieism 1 apr. 2012 19:03

Ik heb ook wel een stukje belag en staalkant over, als je toevallig in de buurt van Amsterdam woont is dat dichterbij...

Gevorderd

Easy 9 apr. 2012 22:47

Bij nader inzien, volgens mij werd dat kevlar gevlochten tussen de linker en de rechter edge, om de kans op zijdelings uitrukken te verkleinen. Klopt! Verder, Plan van aanpak is prima (zelf gebruik ik ook altijd kleine houtschroefjes maar die moet je wel afslijpen). Tot op heden heb ik 2x zo'n kant reparatie uitgevoerd en het werkt perfect (alleen die belag reparatie zooi blijft niet zitten, maar zodra ik het er weer een keer allemaal uit geskied heb lijm ik er een stuk belag in). (Late reactie, maar ik heb 2 weken de laptop kapot gehad unhappy )
Built for Speed

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen hier reageren. Login of registreer.

Safety Academy

Veilig off-piste begint met kennis. Het startpunt voor iedereen die off-piste skiet of snowboardt of dat wil gaan doen. Lees meer...

Insider tips

Deel je geheimtips met de community Lees meer...

readMore